Exposed

BRAINIAC ESCAPE ROOMS  
   25is Martiou 132, Petroupoli, 13231 - Show Map

   2 Hours
   3 - 5
Horror
Actor
Action
  Video
Adults Only

97.5%
2:00:00

  Reviews
3.7 Very Good

Puzzles / Quests

4.5

Atmosphere / Plot

3.5

Staff / Gamemaster

3.0

Το δωμάτιο χαρακτηρίζεται ως τρόμου και δράσης, αλλά δε μπορώ να πω ότι το έζησα ακριβώς έτσι.

Από τη μία έχει τιμιότατους γρίφους, που σε άλλες συνθήκες θα έδιναν ένα ωραιότατο γριφοδωμάτιο διάρκειας 70-80 λεπτών, αλλά από την άλλη οι συνθήκες του δωματίου, όπως το ζήσαμε εμείς τουλάχιστον, ήταν κουραστικές.

Όπως αναφέρουν κι άλλοι παίκτες, πρόκειται για δωμάτιο που απαιτεί πολύ καλή συνεργασία, όμως η ένταση της "μουσικής" ήταν τέτοια που δε μπορούσαμε να ακούμε ο ένας τον άλλον για να συνεννοηθούμε.

Το ίδιο ακριβώς συνέβαινε και με τον ηθοποιό, αφού πολλές φορές δεν μπορούσαμε να καταλάβουμε τι έλεγε παρ'όλο που φώναζε, χάνοντας στοιχεία ή και κομμάτια της ιστορίας.

Έπειτα, στο μεγαλύτερο μέρος του δωματίου η ένταση του φωτισμού ήταν ξεκάθαρα ανεπαρκης για να δούμε όσα έπρεπε, αποτελώντας εξίσου σοβαρό ζήτημα.

Το acting τώρα, ναι μεν είναι ψαρωτικό, αλλά όπως το είδα προσωπικά, ήταν και αρκετά ανούσιο ανά σημεία. Από τη μία υπήρχαν πολλές συνεχόμενες εμφανίσεις, που απλώς μας καθυστερούσαν στο να λύσουμε ορισμένους γρίφους, χωρίς να προσφέρουν ιδιαίτερο τρόμο ή ένταση.

Από την άλλη, υπήρχαν κάποιες έφοδοι που επίσης δεν προσέφεραν κάτι και όπως έχουν σκηνοθετηθεί, θα έπρεπε να οδηγούν νομοτελειακά σε αποτυχία της απόδρασης. Προφανώς, επειδή πρόκειται για παιχνίδι, κάτι τέτοιο δε συμβαίνει, με αποτέλεσμα να χάνεται εντελώς ο ρεαλισμός.

Αφού λοιπόν το acting επιβάλλει τέτοιες εφόδους, πιστεύω πως χρειάζεται ένας καλύτερος σχεδιασμός ως προς το πότε και το πώς θα γίνουν, για να μην είναι πασιφανές ότι ο φύλακας σε αφήνει επίτηδες ενώ μπορεί να σε "δει" και να σε "πιάσει" ανά πάσα στιγμή.

Στο τέλος μιλήσαμε για τα παραπάνω και η αιτιολόγηση ήταν πως η μουσική ήταν επίτηδες δυνατά, επειδή λύναμε πολύ εύκολα τους γρίφους και θα βγαίναμε πολύ γρήγορα, χωρίς να προλάβουμε να ζήσουμε το δωμάτιο. Υπολογίζοντας το, πρέπει να παίξαμε για περίπου μιάμιση ώρα. Πιστεύω πως θα ήταν πολύ καλύτερο να βγαίναμε με 45-50 λεπτά υπόλοιπο, έχοντας απολαύσει το παιχνίδι και την καλή συνεργασία, από το να φωνάζουμε και να μη μπορούμε και πάλι να συνεννοηθούμε.

Ομοίως, σε ο,τι αφορά το φως ειπώθηκε ότι ήταν επίτηδες ελλιπές επειδή χρησιμοποιήσαμε ως πηγή φωτός κάτι από το δωμάτιο, που δεν έπρεπε να χρησιμοποιηθεί έτσι. Κι εδώ θα ήταν καλύτερα να ερχόταν ένα hint "μην φωτίζετε έτσι" και να είχαμε το σωστό φωτισμό.

Καταλαβαίνω ότι έτυχε σήμερα να συμβούν τα παραπάνω, αλλά σίγουρα ήταν αρκετά για να χαλάσει σε μεγάλο βαθμό η εμπειρία μας. Επισημαίνω λοιπόν καλοπροαίρετα τα θέματα που υπήρχαν, γιατί μπορούν κάλλιστα να μην ξανασυμβούν ποτέ. Με λίγο διαφορετική διαχείριση ήχου, φωτός, το πιθανότερο είναι πως θα περνούσαμε υπέροχα.

Αν ήταν να κάνω μια γενικότερη πρόταση, ίσως είναι καλή ιδέα να δημιουργηθεί και version γριφοδωματίου, χωρίς την παρουσία ηθοποιού, με ίδιους γρίφους και σαφώς μικρότερη διάρκεια. Για το δικό μου γούστο τουλάχιστον, θα ήταν πολύ πιο απολαυστικό έτσι.

 Δημήτρης Βερλέκης,  339 Reviews, Escaped, Jan 2022
3.7 Very Good

Puzzles / Quests

4.5

Atmosphere / Plot

3.5

Staff / Gamemaster

3.0

Μετά την απόδραση μας από το Exposed είχα μεικτά συναισθήματα. Γενικά είναι ένα δωμάτιο με τη θεματική της φυλακής που έχει εξαιρετικές προοπτικές, αλλά θεωρώ ότι μάλλον υπήρξαν κάποιοι λάθος χειρισμοί και "τρύπες" στο στήσιμο του σεναρίου.

Πιο αναλυτικά για το δωμάτιο...

Τα σκηνικά του δωματίου είναι ρεαλιστικά και πολύ σωστά κατά τη γνώμη μου ως προς το γενικότερο κονσεπτ και την πλοκή του. Από μόνα τους δημιουργούν την κατάλληλη ατμόσφαιρα για το παιχνίδι, αλλά δεν είναι μόνο τα σκηνικά που παίζουν ρόλο. Συναντήσαμε αρκετά μεγάλο πρόβλημα σε ότι αφορά τον ήχο του δωματίου, ο οποίος ήταν αρκετά δυνατός ώστε να χαρακτηριστεί θόρυβος και να παρεμποδίζει σε τεράστιο βαθμό την επικοινωνία μεταξύ των μελών της ομάδας μας. Η ένταση του ήχου δημιουργούσε επίσης πρόβλημα και στην αλληλεπίδραση με τον ηθοποιό, ο οποίος αν και φώναζε, συχνά δεν μπορούσε να ακουστεί η φωνή του αρκετά καθαρά λόγω της έντασης των ηχείων.

Η πλοκή του δωματίου είναι κλασική. Στη δική μας περίπτωση βέβαια, μάλλον μπερδεύτηκε λίγο το πράγμα, καθώς στην εισαγωγή του δωματίου σε κάποιους από εμάς ανατέθηκαν ρόλοι (π.χ. κάποιος ήταν ο προδότης/ρουφιάνος/σκύλος). Αρχικά, θεωρήσαμε ότι κάποιο ρόλο θα έπαιζαν στην εξέλιξη της ιστορίας, όμως τίποτα τέτοιο δεν συνέβη. Τελικά ήταν απλώς μια αυθαίρετη έμπνευση αυτοσχεδιασμού της στιγμής για τον gm...

Επιπλέον, οι έφοδοι του ηθοποιού στο δωμάτιο και το τρέξιμο που έπρεπε να γίνει μέσα στον χώρο του δωματίου στην αρχή, μπορούν να θεωρηθούν επικίνδυνες και παραπάνω από όσες χρειάζεται, με εμφαση στο δευτερο σκέλος. Άλλο να μπει και να πρεπει να τρεξουμε 1-2 φορές κι άλλο 4-5. Επίσης, στη συνέχεια του δωματίου σε επόμενη έφοδο, που στην θεωρία πρέπει να κρυφτεί η ομάδα στον χώρο, στην πράξη αυτό δεν ήταν εφικτό. Καταλήξαμε λοιπον σε ένα λίγο αστείο στιγμιότυπο, με τον ηθοποιό ενώ μας έβλεπε και στέκονταν μπροστά μας, απειλούσε πως θα μας βρει και θα μας πιάσει. Ίσως σε αυτά τα σημεία θα σήκωνε έναν καλύτερο σεναριακό σχεδιασμό σε ότι αφορά τις αλληλεπιδράσεις και τις εισόδους του ηθοποιού στον χώρο.

Οι γρίφοι που συναντήσαμε μέσα στο δωμάτιο ήταν αρκετά ικανοποιητικοί. Σαν ομάδα όπως μας είπαν ότι δεν συναντήσαμε κάποια δυσκολία σε σημείο που για αυτό δεν χαμήλωσαν τον ήχο, έτσι ώστε να προστεθεί μια επιπλέον δυσκολία και να μην βγούμε πολύ γρήγορα από το δωμάτιο για να το ζήσουμε. Κατά τη γνώμη μου αυτό ήταν λάθος χειρισμός, καθώς πιο πολύ μας έκανε να εκνευριστούμε και να κουραστουμε, παρά να το απολαύσουμε παραπάνω.

Τέλος, την αντίθετη διαχείριση με τον ήχο, που όπως είπα ήταν πολύ δυνατός, είχε ο φωτισμός, ο οποίος κρατήθηκε όπως μας είπαν σε χαμηλό επίπεδο, καθώς εφευρετικά χρησιμοποιήσαμε ως πηγή φωτός ένα αντικείμενο που υπήρχε μέσα στο δωμάτιο και κανονικά δεν είχε κι αυτη τη χρήση, αλλα πραγματικά χωρις αυτό δεν θα βλέπαμε τίποτα. Θα ήταν προτιμότερο να μας είχε δωθεί σχετική ενημέρωση ως προς τη μη χρήση αυτού του αντικειμένου σαν πηγή φωτός είτε κατά το briefing ή ακόμα και σαν hint κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Σίγουρα θα είχε κυλήσει πολύ πιο ομαλά το παιχνίδι έτσι.

Συνοψίζοντας, αν διορθωθούν τα παραπάνω, ειναι ενα αρκετά τιμιο δωμάτιο της συγκεκριμενης θεματικής.

 Άννα Καββαδά,  181 Reviews, Escaped, Feb 2022
  Photo
Exposed