Ankh

Secret Rooms  
   Eleftheriou Venizelou 11, Dafni, 17235 - Show Map

   70 Minutes
   2 - 5
For Kids
Action
Kids Friendly

68.4%
55:00
92.50%

  Reviews
3.0 Good

Puzzles / Quests

3.0

Atmosphere / Plot

2.0

Staff / Gamemaster

4.0

Προβληματίστηκα πολύ πριν γράψω αυτή την κριτική, γιατί είναι σαφές πως οι δημιουργοί του δωματίου έφτιαξαν κάτι με αγάπη και δεν είναι αδιάφοροι γι'αυτό. Επιπλέον, μέσα στην αμηχανία της στιγμής, πολλά από όσα θα αναφέρω, δε μπορούσα να τα σκεφτώ ζωντανά και να τα επισημάνω δια ζώσης.

Ξεκινάμε με τους γρίφους: Δε θέλω να αδικήσω το παιχνίδι, οπότε θα αναγνωρίσω πως υπάρχουν 2-3 γρίφοι που είναι πολύ έξυπνοι, μου άρεσαν και θα τους θυμάμαι. Δυστυχώς όμως, υπάρχει και ένας που κατά το δικό μου τουλάχιστον γούστο, αποτελεί ικανή συνθήκη για να ξενερώσω εντελώς με ένα δωμάτιο, καθώς έχει το θεμελιώδες πρόβλημα του να απαιτεί να κάνεις μια αλληλουχία από δράσεις, χωρίς στοιχείο για το με ποια σειρά να τις κάνεις.

Νιώθω πως θα είχε 6 δόκιμες λύσεις στη μορφή με την οποία δίνεται και επειδή η λογική για να βρεις ποιες είναι οι δράσεις που απαιτεί, παραήταν πάρε βάλε, θεωρήσαμε αδύνατον να λύνεται τόσο αόριστα και φάγαμε ένα δεκάλεπτο να βρούμε τι δεν έχουμε καταλάβει, ώσπου η πρωτάρα της ομάδας είπε "Ρε σεις, αυτό είναι!" για να της απαντησουμε "Αποκλείεται! Αν ήταν αυτό, θα υπήρχαν κι άλλα στοιχεία για τη σειρά.", το δοκίμασε και δούλεψε...

Έπειτα, ατμόσφαιρα και πλοκή: Η ιδέα είναι καλή και το μεράκι για να φτιάξεις κάτι εσύ ο ίδιος υπέροχο. Η υλοποίηση όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση, αν ένας παίκτης έχει επισκεφθεί έναν αριθμό δωματίων και πάνω, μοιάζει φτωχική.

Αν πω ότι τα σκηνικά με έπεισαν με το ρεαλισμό τους, θα πω ψέματα. Δεν είναι οτι με πείθουν στην πλειοψηφία των δωματίων, αλλά ας πούμε πως συνήθως τα καταφέρνουν κάπως καλύτερα. Υπάρχει ένας υπέροχος μηχανισμός που σε βάζει στο κλίμα, αλλά εκτός από αυτόν, δε μπορώ να ξεχωρίσω κάτι θετικά.

Η δε ατμόσφαιρα, επηρεάζεται ήδη αρνητικά από το παραπάνω, αλλά το ουσιαστικό πρόβλημα ήταν οι διακοπές. Δύο φορές αναγκαστήκαμε να σταματήσουμε το παιχνίδι• μία για να μπει μέσα ο GM να "φτιάξει" κάτι που "χάλασα" και μια για να χρησιμοποιήσουμε μια αταίριαστη με το concept έξοδο κινδύνου, ώστε να κάνουμε "restart" το ίδιο αντικείμενο που είχα "χαλάσει".

Οκ, όλοι οι παίκτες κάνουμε λάθη, αλλά έχω σοβαρή ένσταση μετά από 200 δωμάτια, ως προς το κατά πόσο αυτό που έκανα έπρεπε να μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα. Καταρχάς γιατί με σωστή κατασκευή του αντικειμένου, δε θα μπορούσα να το κάνω. Έπειτα, γιατί η αντιστροφή της ενέργειάς που "χάλασε" το αντικείμενο, θα έπρεπε να του επιτρέψει να λειτουργεί σωστά και τέλος γιατί όταν σου δίνεται η οδηγία "μη βάζετε δύναμη στο δωμάτιο", πρέπει να ισχύει καθολικά.

Στην περίπτωσή μας, χρειάστηκε περισσότερη δύναμη για να "πάρουμε στην κατοχή μας" το αντικείμενο, παρά για να "χαλάσω" ένα κομμάτι του. Κρίνοντας δε από τη δήλωση του GM στην εισαγωγή, ότι αν χρειαστεί να παρέμβει σε κάτι, θα έρθει να μας βοηθήσει, όπως και έγινε, καταλαβαίνω πως θεωρεί πιθανό να χρειαστεί να μπει στο δωμάτιο για να διορθώσει κάτι και άρα έχει σίγουρα ξανασυμβεί, αν δε συμβαίνει συχνά...

Τέλος, θέλω να αναφερθώ στην τιμή. Παίξαμε με 16€ στην τριάδα. Ναι, βρισκόμαστε στην Ελλάδα και είμαστε τυχεροί που οι τιμές είναι χαμηλές, αλλά καλώς η κακώς το μέτρο σύγκρισης είναι η εγχώρια αγορά. Με την ίδια τιμή, βλέπω στο EscapeAll πως 3 άτομα παίζουν το Mine Box και το Captain James' Secret.

Συγκρίνοντας το Ankh με τα παραπάνω, χάνει κατά κράτος σε γρίφους, σκηνικά και ποιότητα κατασκευής. Για να μην αδικείται λοιπόν το δωμάτιο από τον ίδιο του τον "εαυτό", καλό θα ήταν υπάρξει μια τιμολογιακή προσαρμογή, που θα τροποποιήσει και το τι αναμένουν να συναντήσουν οι παίκτες.

Πραγματικά, νιώθω άσχημα για τα παραπάνω και τα γράφω με αγάπη. Αν διάβαζα την κριτική αυτή από άλλον, πάλι θα ερχόμουν να το επισκεφθώ. Αλλά είναι κρίμα να μην επισημανθούν σημεία που απαιτούν ουσιαστική βελτίωση.

Αν τροποποιηθεί το ευαίσθητο σε βλάβες αντικείμενο, προστεθούν μερικες πινελιές ρεαλισμού σε ορισμένες κατασκευές, γίνει πιο ταιριαστή με το χώρο η έξοδος κινδύνου και ώσπου να γίνουν όλα αυτά τροποποιηθεί η τιμή, το δωμάτιο ως concept, ροή και ιστορία έχει πολύ καλή προοπτική. Είναι κρίμα να μην έχει τη φροντίδα που του αξίζει.

 Δημήτρης Βερλέκης,  196 Reviews, Escaped, Oct 2021
3.0 Good

Puzzles / Quests

2.5

Atmosphere / Plot

2.5

Staff / Gamemaster

4.0

Ένα δωμάτιο με θεματική απιστευτα ταιριαστή για να στήσει κανείς ένα escape room, αλλά δυστυχώς η συνταγή δεν πέτυχε...

Γριφολογικά το δωμάτιο είχε κάποιες καλές ιδέες, αλλά σε πολλές περιπτώσεις τελικά οι ιδέες χάθηκαν στη μετάφραση για την υλοποίηση τους. Κάποιοι γρίφοι ήταν κακώς ορισμένοι και ασαφείς ως προς τη λύση τους, πράγμα το οποίο οδηγεί εύκολα σε πολλαπλές λύσεις και γενικοτερη σύγχιση.

Τα σκηνικά προσπάθησαν, αλλά δεν έπεισαν. Είναι ένα χειροποίητο δωμάτιο, ναι, αλλά φαίνεται ότι είναι... Δεν εχω κάτι εναντίον του να είναι χειροποιητο το δωμάτιο, αλλά ειτε συγκρίνω είτε οχι το συγκεκριμένο με άλλα, επισης εξολοκλήρου φτιαγμένα στο χέρι, το συγκεκριμένο φαίνεται δυστυχώς φθηνό και δεν πείθει. Ειδικά για την τιμή στην οποια προσφέρεται.
Με εξαίρεση έναν μηχανισμό/εφέ δεν μπορώ να πω ότι είχα το emersion που θα ήθελα. Γνώμη μου, ήταν πρόχειρο τόσο σε πλοκή όσο και σε ατμόσφαιρα.

Τέλος, δεν μπορω να πω ότι έμεινα δυσαρεστημένη από το κλίμα ή την υποδοχή στην εταιρία, παρόλα αυτά έχω την υποψία οτι δεν ήμασταν η πρώτη ομάδα που αντιμετώπισε ένα συγκεκριμένο πρόβλημα με ένα σημαντικό αντικείμενο μέσα στο δωμάτιο. Πόσο μάλλον οταν εκ των υστερων σκέφτομαι ότι μας προειδοποίησε με αρκετή έμφαση οτι αν κάτι δεν δουλέψει θα υπάρξει αμεση παρέμβαση (όπως άλλωστε πολύ σωστά έγινε), από την άλλη ομως δεν δέχομαι ότι εμείς ευθυνόμαστε για το "χάλασμα" αυτό (αν πω περισσότερα θα ειναι spoiler για το δωμάτιο).

 Άννα Καββαδά,  119 Reviews, Escaped, Oct 2021
  Photo
Ankh